Aby dokonać zgłoszenia postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:
- Przejdź do zakładki „Zgłoszenie„:
- Wypełnij formularz zgłoszenia
- W polu „Twoja nazwa” możesz podać swoje imię i nazwisko jeśli nie chcesz dokonywać zgłoszenia anonimowo. W przeciwnym razie pozostaw wartość domyślną „anonimowy sygnalista”.
- W polu „Temat” zdefiniuj krótko czego dotyczy zgłoszenie.
- W polu „Opis” dokonaj szczegółowego opisu zgłaszanego problemu. Możesz do zgłoszenia dołączyć pliki (np. fotografie JPG, dokumenty PDF) korzystając z linku „Dodaj plik” poniżej pola z opisem.
- Wybierz jedną z kategorii z rozwijanej listy „Kategorie”. Możesz wybrać pozycję „Inne” jeśli nie wiesz do jakiej kategorii przypisać zgłoszenie.
- Zaznacz pole „Nie jestem robotem” aby potwierdzić, że zgłoszenie jest dokonywane osobiście (jest to zabezpieczenie przed złośliwym oprogramowaniem).
- Kliknij przycisk „Wyślij zgłoszenie”
- Na stronie z potwierdzeniem otrzymasz link, pod którym będziesz mógł sprawdzać aktualny status zgłoszenia. Możesz wydrukować tę stronę lub zapisać ją do pliku PDF. Z pliku PDF z potwierdzeniem będziesz mógł w prosty sposób otworzyć link zgłoszenia (możesz go również skopiować poprzez zaznaczenie i kliknięcie prawym przyciskiem myszy, jak na poniższym obrazku):
- Po otwarciu wygenerowanego w poprzednim punkcie linku w przeglądarce będziesz mógł podejrzeć status zgłoszenia, zaktualizować je lub odpowiedzieć na dodatkowe pytania, które mogą się pojawić ze strony osoby obsługującej.
Status „Czeka na agenta” (widoczny w czerwonej ramce na poniższym obrazku) oznacza, że zgłoszenie nie zostało jeszcze otwarte i przypisane do pracownika obsługującego.
W chwili gdy to nastąpi status zgłoszenia zmieni się na „Otwarte”.
- Jeśli masz jakikolwiek problem techniczny lub pytanie dotyczące obsługi zgłoszenia napisz na adres pomoc@bezpiecznykanal.pl. Adres ten jest obsługiwany przez pracownika firmy będącej autorem systemu. Udzieli Ci on pomocy technicznej i jednocześnie zagwarantuje pełną anonimowość. W mailu nie podawaj jednak szczegółów dotyczących zgłaszanej nieprawidłowości.